Tuesday, November 22, 2011

Aranysas 2010-05


Az USAF új tankergép-beszerzési programjának szappanoperája újabb epizóddal bővült. Az új pályázati kiírásnak a Boeing ajánlata felel meg jobban, ez ellen tiltakozott az EADS, aztán teljesen esélytelenül irreális ajánlattal jelentkeztek az oroszok is, noha az ilyen jellegű (boomos) tankerrel semmiféle tapasztalatuk nincs. A hordozó platform a finoman szólva nem éppen bevált IL-96-os lett volna. Néhány nappal később kiderült, hogy az orosz ajánlat nem komoly, az EADS viszont adminisztratív eszközökkel igyekszik késleltetni a végleges döntést. A Boeing változatlanul a 767-est ajánlja, amely azonban különbözik az eredeti tervektől. A szárnyvégfülekkel (winglet) ellátott gép merev csöves tankolóberendezé-se a KC-10-eseknél alkalmazott típus továbbfejlesztése, amely sokkal nagyobb áteresztőképességű, percenként több mint 4000 liter átadására képes. A KC-767-es teljesen új fedélzeti műszereket kap, a 787-es Dreamliner képernyőit és a hozzájuk tartozó háttérrendszereket építik be.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...