![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjYq3QfVZzJK1X1mD05vaPM0HXwXLbSbD3jgy-n74eoh2XhKy-4KCZP5DMnQ-x76IQzUGgEjD_FHKmCzG7Xe26HO-kA1w2UV-IBu9IP2aR-trmkanNGeJhHfoAfa-NFvS86YXpJkBlz9QQ/s200/Lotnictwo+2004-07.jpg)
Wymagania DARPA zakładają możliwość rozmieszczenia sił zadaniowych wojsk lądowych gotowych do walki, na co najmniej 3 dni, bezpośrednio z bazy na kontynencie (USA) do dowolnego teatru działań w ciągu 96 godzin. To pozwoli ominąć potrzebę powolnego transportu morskiego lub niewygodnego czekania - gdy zawiedzie transport powietrzny. DARPA twierdzi, że zaawansowane materiały w pokryciu i budowie kadłuba umożliwiające pływanie oraz nowe technologie budowy silnika czynią projekt wykonalnym. Technologie, które byłyby wykorzystywane w początkowej fazie badań, to zbiorniki kompensacyjne, które umożliwiają utrzymywanie się na wodzie i w powietrzu bez balastu i elektrostatyczny/atmosferyczny napęd. Pierwsza wersja wymagana przez program WALRUS ATD została pokazana pod koniec kwietnia. DARPA planuje przyznać wiele kontraktów na 12-miesięczną fazę definiowania koncepcji, po której maksymalnie dwie grupy będą kontynuować wstępny projekt, z których wybrany będzie jeden na początku 2007 r., aby zbudować wersję testową. Po koniec kwietnia, w dniach otwarcia projektu, udział potwierdziły takie firmy jak: UK's Advanted Technologies Group oraz firmy amerykańskie Aereos Aeronautical Systems i jednostkowe firmy pracujące nad napędem hybrydowym dla statków powietrznych takie jak: Aereon, Millennium Airship, Ohio Airship i Quantum Aerostatics.
Download from (depositfiles.com) or (filesonic.com)