Saturday, August 20, 2011

Novinky MPM Issue 53


Proti průhledným pryskyřicím v podstatě nic nenamítám, ale pro začátek se mi jevily jako drahé a práce s nimi je rozhodně těžší než se sádrou a jejím barvením, Doporučuji zakoupit sádru ve výtvarných potřebách, kde prodávají její jemnější druhy, a smíchat ji s disperzním lepidlem (v našem případě postačí Herkules - pozn. redakce) a vodou. Díky disperznímu lepidlu dodáte sádře větší vláčnost a částečně zpomalíte její schnutí. Ještě před namícháním této směsi jsem si ze silného alobalu vytvaroval zvlněnou hladinu, otiskl do ní stopu po trupu lodě a její povrch jsem silně prolakoval syntetickým lakem. Získal jsem tím tuhost své hladiny a jistotu, že alobal od sádry později odtrhnu. Protože jsem se bál, že pod tíhou sádry se moje hladina zbortí, vyztužil jsem ji ve spodní části směsí rozmočeného novinového papíru smíchaného opět s disperzním lepidlem. Kolem zpevněné a bezpečně vytvrdlé hladiny samozřejmě musíte postavit bednění z čistě ohoblovaných dřevěných latěk, přesné slícova-né s alobalem, aby bylo sádrovou směs vody a lepidla kam nalít Důležité je nanést nejprve jen slabou vrstvu sádry, jinak alobal protrhnete nebo tlak hmoty vyrovná vlny moře. Ještě než přistoupím k popisu stavby člunu, doporučím vám k nátěru barvy moře akvarelové barvy, které se se sádrou dobře snáší a vpíjejí se do ní. Celý postup si prohlédněte na fotografiích, které napoví o postupu více než sebelepší popis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...