![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg3bc_1SCdCEEwk6_PLv6YCOSGPaizP2CKYMsgZzYGZBz7zwLK8SLN8qW3wXGWx09C5ChxP0leb3ZO8pITFTX3-UZhjm78Aw6bek5Lj21cq59nkYTm94KVoOEfK1xAFCFCKDhX8EIGhUpc/s200/Lotnictwo+2004-04.jpg)
Rosyjska Grupa Wołga-Dniepr sformowała komisję, która do lata tego roku ma opracować koncepcję perspektywicznego parku samolotów kompanii. Kluczowe miejsce w tej koncepcji zajmie wznowienie produkcji największych samolotów transportowych świata An-124. Planowane jest przekształcenie dokumentacji technicznej samolotu na postać cyfrową przez biuro konstrukcyjne Avia-STEP należące do koncernu Irkut, dokonanie modernizacji samolotu przez biuro konstrukcyjne Antonowa w Kijowie oraz wznowienie jego produkcji seryjnej w Uljanowsku; zakład w Kijowie będzie uczestniczył w kooperacji jako wykonawca, najprawdopodobniej, uste-rzenia samolotu. Komisja utworzona przez Wołga-Dniepr ma szczegółowo określić zakres uzasadnionych ekonomicznie zmian w konstrukcji, a także wielkości produkcji samolotu. Zdaniem Wiktora Tołmaczewa, dyrektora technicznego Wołga-Dniepr (w przeszłości był on głównym konstruktorem An-124 w OKB Antonowa), jeśli obecnie rozpocząć prace, to pierwszy samolot An-124-300 nowej produkcji może powstać w 2008-2009 r.
Download from (depositfiles.com) or (filesonic.com)