Ale trudno będzie osiągnąć kompromis skoro do walki o globalny rynek, obie strony wystawiły nowe typy samolotów. Na początku października Airbus otrzymał ostateczną zgodę udziałowców na produkcję A 350, konkurenta amerykańskiego B 787 i jednego z przedmiotów toczącego się sporu. Bez entuzjazmu Amerykanie odpowiedzieli na europejską propozycję zawieszenia na 2006 r. pomocy publicznej dla projektu B 787. Ich zdaniem sama gotowość udzielenia wparcia, którą wyraziły wcześniej europejskie rządy, wpłynie na koszty finansowania Airbusa niezależnie, kiedy zostanie podpisany czek. W październiku 2004 r. rząd Stanów Zjednoczonych złożył do WIO formalną skargę przeciwko praktykom udzielania Airbusowi pomocy publicznej. Tym samym rozpoczął się najgorętszy jak dotąd etap trwającego od niemal 35 lat sporu o subsydia dla producentów dużych samolotów cywilnych Large CMI Aircraft (LCA) (samoloty powyżej 100 miejsc pasażerskich). Mimo, że obecne zaognienie na linii Bruksela-Waszyngton ma swoje źródła w 2000 r. i początku programu europejskiego super-jumbo A 380, to jego rzeczywiste przyczyny mają znacznie głębsze korzenie.
Download from (depositfiles.com) or (filesonic.com)