Thursday, August 25, 2011

Novinky MPM Issue 58


Vývoj německého kurýrního letounu začal v roce 1934 návrhem konstruktéra továrny Fieseler Rhein-holda Mewese. Šlo o jednomotorový třímístný vzpěrový horno-plošník smíšené konstrukce. Dvoudílné křídlo bylo před náběžnou hranou opatřeno pevným slotem a vzadu velkými štěrbinovými vztlakovými klapkami, při jejichž sklápění se úměrně vychylovala i křidélka. První prototyp vzlétl na jaře 1936 a byl poháněn vidlicovým osmiválcem Argus As 10C o výkonu 240 k. Fieseler se svým Fi 156 porazil ve zkouškách konkurenční Bf 163, Siebel Si 201 a vírník Focke-Wulf Fw 186. Díky tomu Luftwaffe objednala 10 předséri-ových kusü Fi 156 A-0, které se do služby dostaly během roku 1937. Sériové stroje nesly označení Fi 156A-1 a kjednotkám přišly na konci roku 1937. V období 1937-1945 se vyrobilo okolo 2 900 ks. V roce 1943 byla výroba přesunuta z mateřské továrny do továrny Beneš-Mráz v Chocni a částečně do továrny Morane-Saulnier. V obou továrnách pokračovala výroba i po válce. V Československu jako K-65 Čáp, ve Francii jako MS.500.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...