![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEggP3egKs2uYSSuy9t4J4tZZ62TQ6hyphenhyphenlM118Qf8Mgtz7zZ1-OMEIlw01zPVq79OZ96MrGNBJlnxjNUI0qnT1HEYbS78-YWqXFj5RgdPOW9FgIThvTvxKvalidphVKiKAe0dHQEvs33Dy90/s200/Militaria+Vol.4+No.1+1999.jpg)
Pociąg skierowano przede wszystkim do Moskwy gdzie pod nadzorem właściwych służb kolejowych oraz pracowników GBTU przeprowadzono kontrolę wykonania (zgodność z normami kolejowymi, a głównie gabarytami), dostarczono ostrą amunicję, wyposażenie itp. 9 października 1941 r. tuż przed odjazdem pociągu do jego zatogi jako maszynista--instruktor przydzielony zosta! M.T. Fokin z Depo im. Iljicza, który mial poprowadzić pociąg na front do Możajska (linia kolejowa Mo-skwa-Wjaźma). Pociąg wszedł w skład wojsk 5. Armii Frontu Zachodniego i jeszcze tego samego dnia wysłany na rozpoznanie w kierunku Gżatska (obecnie Gagarin). 10 października na wiadomość o rozpoczętej ofensywie niemieckiej (operacja „Tajfun" mająca na celu zdobycie Moskwy) BP Nr 1 Za Stalina wysłany został w kierunku Gżatska przeciw czołgom niemieckim. Pod stacją Kolesniki (174 km na zachód od Moskwy) pociąg niespodziewanie napotkał zgrupowanie czołgów niemieckich (prawdopodobnie z Grupy Pancernej Guderiana) i 11 października w boju z nimi został unieruchomiony i utracony (5).
Download from (depositfiles.com) or (filesonic.com)