Monday, August 15, 2011

Novinky MPM Issue 47


Inspirací pro konstrukci samohybného děla Su-122 byl pravděpodobně úspěšný„konkurenční" typ Stug III. Konstruktéři v jekatěrinburské továrně Uralmaš se rozhodli jít nejúspornější cestou, a proto použili podvozek osvědčeného T-34 včetně motoru a převodovky. Na tento základ byla připojena přední pevná nástavba s 45mm čelním pancířem, pod kterým byla ukryta 122mm houfnice M-30S.Ta vytváří charakteristickou siluetu tohoto stroje zejména díky mohutnému límci, který ukrývá brzdovratné zařízení zbraně. Prvním bojovým krtem prošly SU-122 v lednu 1943 u Leningradu. Nejvíce těchto strojů pak bylo nasazeno během bojů v Kurském oblouku v červenci 1943, nicméně SU-122 zůstaly v aktivní službě až do konce války, a to i presto, že byl později vyvinut modernější typ SU-85. Ke stavbě modelu mě inspiroval jak samotný tvar vozidla, tak i zajímavá varianta značení stroje č. 603 s hvězdami, kterou jsem našel na internetu na stránce ww2drawings.jexiste.fr. Protože je na trhu dostupná kvalitní,,čtvrtková" stavebnice Tamiya, nebylo co řešit. Dokoupil jsem vsak ještě soustruženou hlaveň Aber a lepty firmy Hauler, které umožnily přidat podstatné detaily, jako jsou mřížky do zadní části vozidla, blatníky, bedny na nářadí, úchyty madel na přední nástavbě aj. Stavbu jsem pojal tradičně tak, že jsem nejprve model kompletně sestavil se všemi detaily a pak barvil jako celek. Zvlášť zůstala pouze kola, pásy a také čtyři nádrže, které jsem osadil na korbu až po dokončení barvení a patiny.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...